KategoriTeknoloji ve Yazılım

Okuma Süresi: 2 Dakika Veri Güvenliği ve Oyun Geliştirme 1.      Giriş Oyun geliştirme, günümüzün en hızlı büyüyen sektörlerinden biridir. Ancak bu sektörde, oyuncuların kişisel verilerinin güvenliği konusunda bazı sorunlar yaşanabilir. Oyuncuların kişisel bilgileri, oyun içi ödemeler, sosyal medya bağlantıları ve diğer veri toplama işlemleri yoluyla toplanabilir. Bu nedenle, oyun…

Okuma Süresi: 2 Dakika Makalemizde Siber Güvenliğe Giriş Bilgisayar Güvenliği ve İnternet – Araçlar ve Mücevherler kitabını inceleyeceğiz. (Computer Security and the Internet: Tools and Jewels (Information Security and Cryptography)) Yazar: Paul C. van Oorschot Çeviri: Prof. Dr. Kemal Bıçakcı Kitap İncelemesi: Siber güvenlik alanında oldukça kapsamlı bilgileri içeren kitap Prof.…

Okuma Süresi: 2 Dakika Deep Learning(Derin Öğrenme) Nedir? Daha önceki yazımızda Machine Learning (makine öğrenme) konusunu ele almıştık. Makine öğrenme ve derin öğrenme birbiriyle ilişkili olduğu için öncelikle makine öğrenme yazıları okunmalıdır. Derin öğrenme bilimsel olarak da genişleyen bir alan olmuştur. Derin öğrenme(deep learning) makine öğrenmesinin daha ilerisi olarak…

Okuma Süresi: 3 Dakika Siber Güvenlikte Yapay Zeka Kullanımı Siber Saldırı tekniklerinin her geçen gün çeşitlenmesi ve artması nedeniyle siber güvenlik alanında teknolojinin yardımı olmadan etkili bir savunma planlamak neredeyse imkânsız hale geldi. Özellikle ağlara yapılan siber saldırıların karşısında bilinen saldırı tespit ve önleme sistemlerinin, esnek ve kendini geliştirebilen…

Okuma Süresi: 2 Dakika Herkes İçin Yapay Zeka: Makine Öğrenimi Yazılımı Makine öğrenmesi, diğer bir ismi Machine Learning (ML), önceki blog yazımızda giriş seviyesinde anlatıp gerekli kütüphaneleri yazılım araçlarımıza dahil etmiştik. Şimdi ise makine öğrenimini geri kalan kodlarımızı yazarak hedefimize ulaşmış olacağız. Önceki ML yazısına linkten erişebilirsiniz. (makine öğrenmesi)…

Okuma Süresi: 2 Dakika Herkes İçin Yapay Zeka: Makine Öğrenimi (Machine Learning) Makine Öğrenimi (Machine Learning) Nedir ? Makine öğrenimi bir veri seti üzerinde veya önceden eğitilmiş verilere göre başarıyı arttırmak için minimum hatayla kodlanmasıdır. Makine öğreniminde Classification ve prediction yapmak için sıkça bu yönteme başvurulur. MAchine Learning büyük…

nesnelerin interneti yapay zeka

Okuma Süresi: 3 Dakika Nesnelerin İnterneti Savaş Alanında (IoBT)(Internet of Battlefield Things) Giriş Günlük yaşamın hemen hemen her alanında sıkça gördüğümüz internete bağlı nesnelerden oluşan akıllı ağlar artık savaş alanlarında da yerlerini almaya başladılar. Bilim adamları, askerlerin düşmanı tanımlamasına, silah sistemlerine ve savaş alanında ihtiyaç duyulan diğer tümleşik muharebe…