Okuma Süresi: 4 DakikaE-Spor Ve Hukuk Dijitalleşme çağı insanlara birçok yeni fırsat sundu. (e-spor hukuku) Artık olduğumuz yerden çıkmadan kendinizi sanal alana kaptırmak mümkün hale geldi. Modern dünyanın popüler fenomenlerinden biri e-spordur: Bilgisayar teknolojisi ve video oyunlarıyla simüle edilen yarışmalar. Sektör, tüm dünyada ortaya çıkan profesyonel e-spor kulüpleri…
KategoriE-Spor Hukuku
No Doubt vs. Activision Davası
Okuma Süresi: 3 DakikaNo Doubt vs. Activision Davası Karar İncelemesi Giriş Oyunlarla hayatımıza giren dijital avatarlar, Metaverse kavramının hayatımıza girmesiyle büyük bir popülerlik kazanmıştır. Bu popülerlik hukuk alanında da avatarın niteliğinin tekrardan tartışma konusu olmasına neden olmuştur. Dijital avatarların niteliği ile ilgili tartışmalar sürmekteyken tartışmaların uygulamadaki karşılığına da…
GameFi ve Blokzincir Oyunlarının Hukuki Boyutu
Okuma Süresi: 4 DakikaGameFi ve Blokzincir Oyunlarının Hukuki Boyutu Giriş ve Kısa Tarihçe Web3 teknolojisinden yararlanarak oyun ve finans endüstrilerini biraraya getiren GameFi, oyuncuların ve içerik üreticilerin oyun yoluyla kripto para birimleri, oyuniçi jetonlar ve NFT’ler üzerinde mali değerler biriktirebilecekleri bir sistem sunmaktadır. Merkeziyeti olmayan bir yönetim anlayışı…
Oyun Karakterlerinin Ele Geçirilmesine İlişkin Yargıtay Kararı
Okuma Süresi: 3 DakikaMakalemizde Oyun Karakterlerinin Ele Geçirilmesine İlişkin Yargıtay Kararı konusunu inceleyeceğiz. İnternet Üzerinde Oynanan Oyunlarda Yer Alan Oyun Karakterlerinin Ele Geçirilmesine İlişkin Karar İncelemesi 1. Karara Konu Olay Çağımızdaki teknolojik gelişmelerle birlikte her olguda değişiklik olduğu gibi ceza kanunlarında da değişiklik olmuştur. Mesela, bilişim sistemlerinde yer…
E-Spor Hukuku’nda Telif Hakları
Okuma Süresi: 3 DakikaÇağın profesyonel olarak düzenlenen aktivitesi haline dönüşen e-spor birçok hukuk alanını da içinde barındırarak hızla gelişmeye devam ediyor. Newzoo (Oyun Pazarı için Haber ve Medya kanalı) tarafından hazırlanan bir tahmin raporuna göre mobil oyun pazarının 2021’de yıllık +%4,4 büyüyerek 90,7 milyar dolarlık tüketici harcamasına ulaştığı ve 2024’e doğru ise oyuncu sayılarının 3 milyarı aşacağı varsayılıyor. (bilişim hukuku, e-spor hukuku)
E-spor Hukuku ve Sporcu Sözleşmeleri
Okuma Süresi: 5 DakikaBu makalemizde E-spor Hukuku ve Sporcu Sözleşmeleri konusunu inceleyeceğiz. E-spor Hukuku’nda Sporcu Sözleşmeleri Sorunu Son yıllarda e-spor sektörünün hızla gelişiminin yanı sıra kendisinin yüksek hızda olmasıyla birlikte hukuki açıdan yavaş gelişmesinin trajik sonucu olarak bu durum bazı hukuki sorunları peşinden getirmiştir. E-spor sektöründeki bu gelişim…